Saamhorigheid en familiesfeer. Dat waren voor Melissa van Poolen (32) belangrijke kenmerken waaraan een nieuwe baan moest voldoen. En dat is ook precies wat ze vond bij Ygrec. In deze blog vertelt de Hoevelakense over haar werkzaamheden, belangrijkste doel en waarom veel werkgevers een voorbeeld kunnen nemen aan het administratiekantoor in Leusden.

 

Sinds een paar maanden werk ik bij Ygrec als junior assistent financieel adviseur. Erg fijn vind ik dat ik niet word gezien als ‘de nieuweling’. Een warm onthaal, uitgebreide hulp en veel vertrouwen, dat beschrijft mijn eerste periode bij het advieskantoor het best. Mijn taken zijn met name het inboeken van facturen, vragenposten opvragen bij klanten en btw-aangiftes verzorgen. En dat doe ik met plezier, ik zorg er graag voor dat administraties compleet en correct zijn.

Nieuwe uitdaging in Leusden

Hoe ik bij Ygrec terechtgekomen ben? Ik heb de mbo-opleiding niveau 2 Verkopen afgerond. Een vrij brede opleiding, waarna ik via wat tussenstappen op de salesafdeling van een detacheringsbureau ging werken en vervolgens op de financiële administratie. Enige tijd geleden had ik op LinkedIn bekendgemaakt dat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging. Een familiaire sfeer en een goede samenwerking vond ik daarbij belangrijk. Een recruiter pikte dat op en heeft bemiddeld. Wat mij betreft heeft hij goed werk geleverd!

Betrokken werkgever administratiekantoor

Bij Ygrec heb ik in de beginfase al aangegeven dat ik in verwachting ben van mijn derde kind. Dat is spannend om te vertellen als je nog geen contract hebt, maar wel zo eerlijk. Gelukkig was ik nog steeds van harte welkom. Mijn huidige taken bij Ygrec zijn gezien mijn werkervaring niet geheel nieuw voor mij, al is er veel te leren voor me op het gebied van financiële administratie en financieel advies. Dat doe ik dan ook graag, want mijn doel is om expert te worden in mijn werk. Wie me daar absoluut bij helpt, is mijn betrokken werkgever Arjan Baar. Als echte mensenkenner ziet hij precies wat ik al beheers en waarvoor ik meer tijd nodig heb, zonder dat ik dat hoef aan te geven. Een voorbeeld voor veel werkgevers!

Dagelijkse teambuilding bij Ygrec

Het gezelligste moment op de werkdag is altijd de lunch. Dat is bewust een verplichte pauze, maar voelt niet verplicht. Iedereen doet mee, hoort erbij en heeft plezier. En op vrijdag sluiten we de week af met een borrel. Ook echt een uurtje waar je bij wilt zijn! Mijn werkweek bestaat uit 2 hele en 2 halve dagen. Daarbuiten ben ik vooral druk met mijn gezin, mijn hobby fotograferen en lekker veel wandelen. Zeker nu het mooie weer er aankomt, geniet ik van het mooie evenwicht dat ik heb tussen werk en privé.