Michelle heeft een druk leven als moeder van een kleintje, met een vriend met een eigen onderneming en haar werk als relatiebeheerder bij Ygrec Finance, 4 dagen per week. Met aan de ene kant haar taken als moeder en aan de andere kant haar werk blijft ze als persoon in balans. Bij Ygrec heeft ze een rol waarin ze groei, verantwoordelijkheid en betrokkenheid ervaart. Michelle neemt ons mee in haar eerste 1,5 jaar bij Ygrec.

Als sparringpartner voor onze klanten stel ik rapportages en jaarrekeningen op en doe ik aangiftes. Vervolgens bespreek ik alles met hen. Ik houd me ook bezig met de interne planning en organisatie van processen. Bij mijn voorgaande werkgever had ik een gelijksoortige functie, maar was het heel anders.

Contact met klanten

Ik liep eigenlijk bij toeval tegen Ygrec aan. Ik was niet bewust op zoek naar werk, maar doordat ik werd benaderd op LinkedIn ontdekte ik toevallig dat mijn dagelijkse werk er ook heel anders uit zou kunnen zien. Het recruitmentbureau vertelde over een administratiekantoor met een jong team en een open sfeer. Dat klonk me al leuk ik de oren.

In mijn vorige functie deed ik ook aangiftes, stelde ik jaarrekeningen en rapportages op. Alleen het contact met klanten hierover lag bij mijn leidinggevende. Het feit dat dit kantoor met abonnementen werkt waardoor je niet elk kwartier van je dag zou hoeven registreren maakte de job nog interessanter. Uit het informele gesprek bleek dat we van beide kanten de klik voelden. Het uitzicht op groei in mijn functie, zoals zélf de gesprekken met de klanten voeren, gaf me het vertrouwen dat dit was wat ik nodig had. We waren er toen ook snel uit.

Losgelaten in vertrouwen

Na het eerste kwartaal, waarin ik met Arjan meeging om de gesprekken met de klanten te voeren, liet hij me in los om het zelf te doen. Met het vertrouwen van Arjan, en de mogelijkheid om altijd op hem en Daan terug te kunnen vallen, ging dat gewoon helemaal goed. Ik heb nu 6 klanten waarmee ik de gesprekken zelfstandig voer. Dat geeft me een trots en zelfverzekerd gevoel. Dat ik niet alleen het werk doe maar het ook mag bespreken met de klant geeft me meer voldoening en het gevoel dat ik gezien word.

Happy met 100% inzet

De open sfeer, waarin iedereen gelijk is doet me ook goed. We geven elkaar rugdekking in drukke tijden. Is Demi te druk? Doe ik de boodschappen. Ik merk dat ik over het algemeen vrolijker en lekkerder in mijn vel zit. En dat terwijl ik veel meer werk oppak. Ik voel me betrokken, verantwoordelijker en zet met liefde en plezier een stap extra. Dat wordt ook gewaardeerd. En zo’n simpel bedankje naderhand, is voor mij dan heel veel waard.

Een mooi moment wat voor mij de sfeer bij Ygrec symboliseert, was de opening van het nieuwe kantoor op 17 juli 2022. We hadden klanten uitgenodigd en ze kwamen in grote getalen opdagen. Het leuke was, dat we ook betrokken waren bij de inrichting en dat het kantoor hierdoor ook echt van ons allemaal voelt. Ik zag dat iedereen apetrots was. De nieuwe, open kantoorruimte past heel goed bij de openheid van onze interne cultuur. Dat is nóg lekkerder werken.

Verder ontwikkelen met een opleiding

Bij Ygrec krijg ik alle mogelijkheid om mezelf verder te ontwikkelen. Zo volg ik onder andere jaarlijks de cursussen van de NOAB Academy met eindejaarsactualiteiten zodat ik goed op de hoogte ben van alle ontwikkelingen. Momenteel ontbreekt het me nog aan ruimte, door de zorg voor mijn zoontje en mijn werkzaamheden voor ons eigen autoschadebedrijf. Maar ik weet wel wat ik voor de toekomst wil. Een jaaropleiding HR- en salarisadministratie. Dit vraagt wel een investering qua eigen tijd, dus ik denk dat ik het later dit jaar oppak. Tot die tijd is er alle begrip en wordt er meegedacht. Dat ik één dag in de week thuis kan werken, geeft al een heleboel lucht. Ik zie mezelf hier nog lang werken en nog veel leren… dus alles op zijn tijd.