Horeca Schaap

Horeca Schaap laat horecaondernemers doen waar ze goed in zijn: ondernemen. Als horecaondernemer wordt er eigenlijk verwacht dat je een alleskunner bent, oftewel: een schaap met 5 poten. Naast je horecazaak moet je ook nog de administratie op orde hebben, aangiftes (laten) doen, contractsverplichtingen in de gaten houden, vergunningen regelen, rekening houden met personeel, enzovoort enzovoort. Je hoeft dat echter niet allemaal alleen te doen! Wij nemen graag al het bijkomende administratieve en juridische werk uit handen.Horeca Schaap blikt graag met je terug op het verleden, kijkt mee naar het heden en adviseert over de toekomst!

Horecaschaap
is een partner die:

Horecaondernemers

Horeca Schaap laat horecaondernemers doen waar ze goed in zijn: ondernemen. Als horecaondernemer wordt er eigenlijk verwacht dat je een alleskunner bent, oftewel: een schaap met 5 poten. Naast je horecazaak moet je ook nog de administratie op orde hebben, aangiftes (laten) doen, contractsverplichtingen in de gaten houden, vergunningen regelen, rekening houden met personeel, enzovoort enzovoort. Je hoeft dat echter niet allemaal alleen te doen! Wij nemen graag al het bijkomende administratieve en juridische werk uit handen: we verzorgen niet alleen de financieel administratieve en fiscale zaken maar ook de juridische.

Actualiteiten horeca

Horeca Schaap laat horecaondernemers doen waar ze goed in zijn: ondernemen. Als horecaondernemer wordt er eigenlijk verwacht dat je een alleskunner bent, oftewel: een schaap met 5 poten. Naast je horecazaak moet je ook nog de administratie op orde hebben, aangiftes (laten) doen, contractsverplichtingen in de gaten houden, vergunningen regelen, rekening houden met personeel, enzovoort enzovoort. Je hoeft dat echter niet allemaal alleen te doen! Wij nemen graag al het bijkomende administratieve en juridische werk uit handen: we verzorgen niet alleen de financieel administratieve en fiscale zaken maar ook de juridische.

crowd funding

Crowdfunding

Je hebt ambitie en wilt een horeca onderneming starten, uitbreiden of vernieuwen? Aan ideeën en motivatie ontbreekt het je niet maar hoe nu verder?

Horeca Schaap helpt jou graag met het opzetten van een passend bedrijfsplan en kan je ondersteunen bij de aanvraag van een financiering. We hebben onderandere een samenwerking met een betrouwbare partner om jouw campagne via crowdfunding zo eenvoudig mogelijk te realiseren.

Referenties

Voordat u een beslissing maakt: lees wat voorgangers over Ygrec zeggen.

Werken met Ygrec is een verademing

Itemedical is een toonaangevend Nederlands softwarebedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling en levering van gecertificeerde medische software en diensten. De ruim 30 personeelsleden van Itemedical zijn werkzaam in Nederland, België en Engeland. CEO Peter Hof vertelt over de samenwerking met Ygrec. “Er is altijd wel een ervaren medewerker beschikbaar onder onze vaste contactpersonen.”

“In het verleden hadden we een eigen financiële man. Maar bij ziekte en vakantie ontstonden er uitdagingen: de administratie moest verzorgd worden, de salarissen betaald”, aldus Hof. “Nadat de vaste medewerker uit dienst was, hebben we nog een tijdje een zzp’er gehad. In 2018 kwamen we bij Ygrec terecht. En dat was een goede beslissing.” De processen rondom salarissen en facturatie zelf oppakken, was niet de ambitie bij het softwarebedrijf. “We hebben de financerol nu echt geheel uitbesteed en dat is een verademing! Het werk ligt bij meerdere medewerkers van Ygrec, die ons bedrijf kennen en weten wat er speelt. Dat is ideaal, want zo is er altijd wel een ervaren Ygrec’er beschikbaar voor ons.”

Onderdeel van het bedrijf
Bij de start van de samenwerking is Exact Online geïmplementeerd. “De werkwijze bevalt ons erg goed. Eens per maand staat er een overleg gepland, we bespreken dan de maandafsluiting. We lopen door de rapportage heen en behandelen vragen, bijvoorbeeld over verzekeringen, pensioenen of mutaties in de personele bezetting”, licht de CEO toe. “Naast Ygrec werken we ook met een accountantskantoor. Heerlijk dat ik de financiële vragen van de accountant niet hoef te beantwoorden, dat doet Ygrec! Ik ben betrokken bij het proces, maar hoef niet zelf op zoek naar de benodigde informatie. Voor ons is Ygrec eigenlijk onderdeel van het bedrijf.”

Klikken en door
Ygrec verzorgt een breed scala aan financiële taken voor het softwarebedrijf. “Denk aan het inboeken en verwerken van declaraties en de verloning.” Iedere vrijdag staat er een overzicht met betalingen klaar. “Checken en goedkeuren kost me bijna geen tijd. En ook met NMBRS werkt het zo snel. Klikken en door!”

Ygrec is onze strategisch partner

Administratie is meer dan alleen cijfers op een rij zetten. Hoe maak je de juiste financiële keuzes voor de toekomst? Hoe zorg je dat kansen niet onopgemerkt blijven in de cijfers? Voor Bouwstenen voor Sociaal is het essentieel om een betrouwbare partner te hebben die niet alleen de boekhouding verzorgt, maar ook strategisch meedenkt. Die partner vonden ze in Ygrec Finance.

Het administratie- en advieskantoor neemt Bouwstenen voor Sociaal de volledige administratie uit handen. “Van het klaarzetten van betalingen tot de personeelsadministratie, de jaarstukken en de belastingaangiftes: het hele speelveld wordt door hen verzorgd”, vertelt Ingrid de Moel, directeur van het sectorverbindende platform voor maatschappelijk vastgoed. Maandelijks bezoekt Arjan Baar, directeur van Ygrec en financieel expert, het Amersfoortse bedrijf om de administratie door te nemen en te bespreken wat er speelt. “Die betrokkenheid maakt een groot verschil in de samenwerking.”

Proactieve signalering en strategisch advies
Wat Ingrid waardeert in de samenwerking is dat Arjan verder kijkt dan alleen de cijfers. “Arjan signaleert belangrijke zaken, bijvoorbeeld als er een rekening van een verzekering ontbreekt, dan vraagt hij of dat goed gaat. Ook wijst hij ons bijvoorbeeld op een langdurig openstaande factuur: is dit bekend, is het bewust, of moet er actie worden ondernomen?”

Fiscaal advies
Naast het analyseren van de huidige situatie kijkt Arjan ook vooruit, vertelt Ingrid. “Tijdens onze gesprekken kijken we niet alleen naar de huidige cijfers, maar ook naar de toekomst. Zo bespreken we bijvoorbeeld of er ruimte is om meer personeel aan te nemen. Hoe ziet het financiële plaatje er nu uit? Waar staan we aan het eind van het jaar en hoe kunnen we verder groeien?” Dit strategisch meedenken is voor Bouwstenen voor Sociaal van grote waarde. “Arjan is echt een sparringpartner, ook op fiscaal vlak.”

Een samenwerking gebaseerd op vertrouwen
De samenwerking met Ygrec bevalt Ingrid uitstekend. “We begrijpen elkaar goed en kunnen snel schakelen. De klik moet er zijn, want het is mensenwerk. We hebben een sterke vertrouwensbasis en dat is ontzettend belangrijk. Wat ons betreft is Ygrec een absolute aanrader.”